كتبت&الفنانة نيللي كريم&تدوينة قصيرة عبر صفحتها على فيسبوك للدفاع عن الممثل الشاب أحمد مالك والإشادة به، ثم حذفتها عقب تعرًضها لانتقادات.


القاهرة: كتبت الفنانة نيللي كريم أمس عبارة تضامن مع الفنان أحمد مالك في أزمة مشاركته بفيديو نفخ&"الواقيات الذكرية" وتوزيعها على الشرطة بميدان التحرير، حيث عبّرت عن تقبّلها لاعتذاره عن غلطته، الأمر الذي عرّضها لانتقاداتٍ من أصدقائها وجمهورها. وعادت فحذفت تدوينتها تلك بعد نحو 12 ساعة من كتابها دون أن توضح الأسباب، علماً بأن "مالك" يشاركها في بطولة فيلمها الجديد "إشتباك" الذي انتهت من تصويره مؤخراً.
&

وكانت "كريم" قد كتبت: “معلش أنا اتاخرت علي كلامي عن أحمد مالك الي بعتبرة زي إبني دي صورة من فيلم “إشتباك” الي قعدنا نصوّر فيه شهور وكلنا مع بعض في عربية ترحيلات وشرط الفيلم ده ان كان لازم نكون مع بعض طول الوقت سيبك أن أحمد فنان موهوب و لي مستقبل كبير علشان هو فنان حساس و صادق، أهم شي ان هو انسان حقيقي يعني صادق بيعمل الي بيحسة، احمد غلط و اعتزر، طيب انتم ما فيش حد فيكم غلط قبل كدة ما فيش حد من عيالة و أخواتك او أصحابك غلط قبل كدة كلكم فجًّا بقيتة ربنا …… ما تفكر دقيقة قبل ما تحاكم حد اقعد مع نفسك و استغفر ربنا قبل ما تكتب كلمة عن حد ما تعرفوش ………. بجد يا ساتر عليكم يا ناس ……… احمد انا سعيدة أني اشتغلت معاك و انت عامل دور جامد في فيلمك الجديد”اشتباك” و انشاء الله نشتغل مع بعض تاني و خامس”.
&