احتشد عشرات المغرّدين على صفحة الفنانة المصرية غادة عبد الرازق، بعدما انتحل احد النشطاء الرقميين شخصيتها، ونشر الكثير من الآراء السياسية التي تمجّد الاخوان وتنتقد الجيش المصري والفريق عبد الفتاح السيسي، وهي آراء على النقيض تماما من مواقف الفنانة quot;المعارضةquot; للأخوان بحسب تصريحاتها لوسائل الاعلام.

وفي خضم الجدالات السياسية، لم يفوّت البعض الفرصة، عارضا على الفنانة الزواج.
وعلى رغم ان الفنانة نبّهت، الى أن حسابها الشخصي عبر quot;تويترquot; هو ghadabdelrazik، ولا يوجد لها حسابات أخرى، الا ذلك لم يمنع من انتشار الصفحة التي نشرت الكثير من الاراء على لسان غادة، مثلما نشرت صورة quot;ساقquot; عارية قالت انها تعود الى الفنانة.
وفي الصفحة المنتحلة تقول غادة عبد الرازقrlm;@Ghada3bdelRazek: اللي بيقولوا اننا مش عايزين الاخوان يبقي مش عايزين الاسلام.. على فكرة احنا عملنا ثورة دفاعا عن الاسلام من الناس دي.
وردت على التغريدة چيهان جبر rlm;@Gehan_باللهجة الدارجة: طب حد فكر والنبي ليه ما فيش عمليات ارهابية ولا اي ارهابيين في اسرائيل؟مع ان الارهابيين بيقولوا انهم عايزين يحرروا القدس ويقتلوا اعداء الاسلام.
وكتب Rasha Ahmedrlm;@RashaUmmOwis: بيقولوا مصر علمانية ومش عايزين اسلام تانى..اسمع ياواهبل يالى بتقول الحرب على الاخوان مش الاسلام.
ودوّن @Amira25284893:سخرية إيه بس ولا يقدر يسخر من الفريق السيسي... اصلا شوفي رعبه وهو بيجيب سيرته فرق كبير من الي كان بيعمله مع مرسي.
ورّدت غادة عبد الرازق rlm;@Ghada3bdelRazekبالقول quot;اكبر دليل علي انه قائد حقيقي الارجوزات معرفتش تفتح بقها بكلمة غلط عنه زي ما كانوا بيعملوا مع مرسي... كبير يا سيادة الفريق السيسيquot;.
وثمة تغريدات أخرى من مثل..
غادة عبد الرازق rlm;@Ghada3bdelRazek:ربما ( الأمـس ) أزعجنا.. ولكن مـا ذنب ( اليوم ) ليرى وجوهنا عابسة،صباحكم تفاؤل.
حمد العنزي rlm;@hamadsami: تتجوزيني ؟ ..
Yazed Umayyadrlm;@syrianfalcon11: وليش ما تقولي يا ريت يلي سرق قصر الحكم يرجعوا لصحابو.. ليلي فازو فيو بانتخابات شريفة.. حاولي تكوني شريفة مرة وحدة بحياتك..
حمد العنزي rlm;@hamadsami: يعني اعرض الزواج عليها عادي ؟
Neel Sam rlm;@Samira321: مصر تحارب القاعدة وليس الأخوان فقط.. مخططات حقيرة لناس مريضة.. وربنا ينصرنا..
Neel Sam rlm;@Samira321: أنت بدافع عن واحد حقير كافر باع أرض سيناء لأمريكا.. ياريت اتشغل مخك شوي أزاي واحد زي ده نستأمنو على بلدنا.
Samira321 @بس سؤال.. بتعرفي شو يعني كافر ؟،.مين التكفيري في هذه الحالة ؟ انتي ولا هنن ؟ ..
Ahmed behbehani rlm;@ATC_Behbehani 25 Mar : شهر 3 اطول من سيقان غادة عبد الرازق.